Gdynia bez barier

Reklama społeczna na rzecz gali ,,Gdynia bez barier” i projektu
,,Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”.

Reklama została zrealizowana w ramach wolontariatu, we współpracy z Pomorską Fundacją Filmową i studentami Gdyńskiej Szkoły Filmowej

Scenariusz i reżyseria: Mikołaj Janik
Zdjęcia i montaż: Marcin Niemkiewicz

Scenariusz reklamy został napisany w odpowiedzi na brief zadany przez Samodzielny Referat ds. Osób Niepełnosprawnych miasta Gdynia.

Odbiór:
Reklama osiągnęła ponad 5 mln wyświetleń na platformie twitter, ponad milion na platformie youtube, była szeroko komentowana w przestrzeni polskich i zagranicznych mediów.

Reklamę skomentowali m.in. : Fox News, make life harder, Onet, Interia, Fakt, SuperExpress, Press, natemat, brd24.pl, trójmiasto.pl, zdrowie.pl, wykop, 9gag,

Główne założenia briefu:

  • Wzbudzenie dyskusji na temat parkowania na miejscach dla osób z niepełnosprawnością.
  • Przełamanie wizerunku OzN, jako osób wymagających współczucia.
  • Forma która może trafić do grupy docelowej, mężczyzn po trzydziestym roku życia, dla których mandat wysokości 500 złotych nie jest problemem.
  • Do zrealizowania bez budżetu i przy zastanej lokacji

Założenia realizacyjne:

  • Estetyka taniej telenoweli
  • Ciepłe światło
  • Wykorzystanie dobrych stron jedynej lokacji