Reklama społeczna na rzecz gali ,,Gdynia bez barier” i projektu
,,Wchodzę – zawsze jest jakieś wejście”.
Reklama została zrealizowana w ramach wolontariatu, we współpracy z Pomorską Fundacją Filmową i studentami Gdyńskiej Szkoły Filmowej
Scenariusz i reżyseria: Mikołaj Janik
Zdjęcia i montaż: Marcin Niemkiewicz
Scenariusz reklamy został napisany w odpowiedzi na brief zadany przez Samodzielny Referat ds. Osób Niepełnosprawnych miasta Gdynia.
Odbiór:
Reklama osiągnęła ponad 5 mln wyświetleń na platformie twitter, ponad milion na platformie youtube, była szeroko komentowana w przestrzeni polskich i zagranicznych mediów.
Reklamę skomentowali m.in. : Fox News, make life harder, Onet, Interia, Fakt, SuperExpress, Press, natemat, brd24.pl, trójmiasto.pl, zdrowie.pl, wykop, 9gag,
Główne założenia briefu:
- Wzbudzenie dyskusji na temat parkowania na miejscach dla osób z niepełnosprawnością.
- Przełamanie wizerunku OzN, jako osób wymagających współczucia.
- Forma która może trafić do grupy docelowej, mężczyzn po trzydziestym roku życia, dla których mandat wysokości 500 złotych nie jest problemem.
- Do zrealizowania bez budżetu i przy zastanej lokacji
Założenia realizacyjne:
- Estetyka taniej telenoweli
- Ciepłe światło
- Wykorzystanie dobrych stron jedynej lokacji